ویژگی های اکسچنج سرور 2019

ویژگی های اکسچنج سرور 2019
آنچه در این مقاله می خوانید

دسته بندی

مایکرسافت اکسچنج سرور

زمان تقریبی مطالعه

15 دقیقه

با افزایش روز افزون مهاجرت کاربران به سمت زیرساخت‌های Cloud مایکروسافت از این‌ پس محصولات خود را با توجه به این حقیقت طراحی می‌کند. با توجه به این مایکروسافت این قانون را در میل سرور خود پیاده‌سازی کرده است. با بررسی Exchange Server 2019 شباهت دو نسخه Online و On-premise بسیار آشکار است. البته از نظر ظاهری بسیار شبیه به نسخه قبلی خود یعنی Exchange Server 2016 می‌باشد، به‌ طوری‌ که ممکن است مایکروسافت Exchange Server 2019 را با Exchange Server 2016 اشتباه بگیرید! اما تغییرات و ویژگی‌ های افزوده‌ شده به نسخه جدید علاوه بر جلب رضایت کاربران به‌ صورتی طراحی‌ شده که مدیران شبکه نیز به‌راحتی آن را پیاده‌ سازی و به‌ روز رسانی کنند. با توجه به این‌که نسخه Online و On-premise بسیار به هم نزدیک هستند و نسخه Online میل سرور محبوب مایکروسافت زودتر ارائه گردیده است بسیاری از ویژگی‌ها قبلاً در نسخه Online موردبررسی قرارگرفته و باز خوردهای مثبتی نیز به همراه داشته است. در اینجا قصد داریم تا با ویژگی های اکسچنج سرور 2019 را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی های اکسچنج سرور 2019

  • امکان ارسال ایمیل های درون سازمانی
  • ارسال ایمیل با ظرفیت بالا و بدون محدودیت
  • سازگاری کامل با Outlook
  • کاربری بسیار زیبا و قدرتمند
  • امکان آرشیو ایمیل های شخصی
  • ارسال آسان ایمیل
  • امکان دسترسی به ایمیل شخصی خود به صورت تحت وب
  • امکان تعریف گروه های کاری
  • امکان ایجاد Voice Mail (صندوق صوتی)
  • کنترل پنل تحت وب برای مدیریت کاربران
  • امکان دریافت و ارسال ایمیل ها بر روی موبایل شخصی
  • تقویم شخصی به منظور مشخص کردن جلسات
  • امکان ایجاد یک زیرساخت کامل HA با استفاده از ویژگی DAG
  • سازگاری با Microsoft Skype for Business Server ( سامانه ویدئوچت، ویدئو کنفرانس در صورت وجود در سازمان)
  • پشتیبانی از نیروی کاری گسترده
  • فراهم کردن تجربه ای جالب توجه
  • یکپارچه سازی با شیرپوینت و لینک
  • کمک به برآوردن نیازهای رو به رشد
  • کارهای بیشتری انجام دهید روی هر دستگاهی که خواستید

در ادامه به بررسی دقیق تر برخی از ویژگی های اکسچنج سرور 2019 می پردازیم.

مایکروسافت Exchange Server 2019 از جمله بهترین ایمیل سرور های درون سازمانی به حساب می آید. این ایمیل سرور سازمانی قابلیت ها و ویژگی هایی دارد که با استفاده از آن بسیاری از نیاز های سازمان برطرف خواهند شد. با توجه به ویژگی هایی که اکسچنج سرور برای سازمان به ارمغان می آورد بسیاری از شرکت ها و سازمان ها اقدام به پیاده سازی اکسچنج سرور در زیرساخت شبکه سازمان می کنند.

 امکان ارسال ایمیل های درون سازمانی

با پیاده سازی مایکروسافت Exchange Server 2019 شما زیرساخت پست الکترونیک درون سازمانی برای سازمان و شرکت خود راه اندازی کرده اید. این بدان معنا است که کاربران شما می توانند به راحتی و بدون به خطر افتادن اطلاعات حیاتی سازمان اقدام به تبادل اطلاعات در درون سازمان کنند. البته این به این معنا نیست که شما نمی توانید به بیرون سازمان ایمیل ارسال و یا از بیرون ایمیل دریافت کنید. بلکه به این معنا است که تمامی اطلاعات و تبادل ها از سرور های درون شبکه سازمان منتقل می شوند. این مورد امنیت داده های شما را تضمین می کند.

 ارسال ایمیل با ظرفیت بالا و بدون محدودیت

یکی دیگر از ویژگی های اکسچنج سرور 2019 امکان ارسال ایمیل های انبوه و بدون محدودیت می باشد. در ارسال و دریافت ایمیل با این میل سرور هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. پس از پیکربندی و تنظیمات صحیح می توانید به راحتی به هر میزان که میخواهید ایمیل ارسال و دریافت کنید. البته این به این معنا نیست که شما هیچ کنترلی نخواهید داشت. بلکه می توانید با کنترل کامل اجازه ارسال و دریافت ایمیل های نامحدود را به کاربران بدهید.

 سازگاری کامل با Outlook

مایکروسافت Outlook یکی از نرم افزار های مجموعه آفیس می باشد. که برای مدیریت ایمیل ها، مخاطبین، وظایف و جلسات به کار می رود. با توجه به این که اکسچنج سرور نیز یکی از محصولات شرکت مایکروسافت می باشد، Microsoft این دو محصول را به گونه ای ایجاد کرده که با یکدیگر به طور کامل همپوشانی دارند و کاملا سازگار می باشند. حتی به گونه ای این سازگاری را مدیریت کرده که نسخه تحت وب مایکروسافت اکسچنج سرور بسیار شبیه به مایکروسافت Outlook در مجموعه آفیس می باشد. پس شبیه بودن بسیار زیاد به Outlook یکی دیگر از ویژگی های اکسچنج سرور 2019 می باشد.

 امکان آرشیو ایمیل ها در مایکروسافت Exchange Server 2019

با قابلیت آرشیو در ایمیل سرور سازمانی مایکروسافت شما می توانید ایمیل هایی که از زمان آن ها بسیار گذشته است را به صورت آرشیو نگهداری کنید. از جمله استراتژی هایی که می توان برای این مورد انجام داده و به عنوان Best Practice می توان آن را اعمال کرد این است که، داده های اصلی بر روی هارد های با سرعت بالا مثلا SSD ذخیره شده و آرشیو پیام ها بر روی هارد های معمولی و یا با سرعت پایین تر ذخیره شوند. این یکی از بهترین استراتژی های است که می توان پیاده کرد.

جستجو سریع‌تر در ایمیل سرور مایکروسافت Exchange 2019

تقریبا ۲۰ درصد زمان کاربران به‌ منظور جستجو آیتم‌ هایی سپری می‌شود که دارند. به همین دلیل مایکروسافت با احساس این نیاز در میل سرور خود Exchange زمان جستجو را بسیار کاهش داده است. مایکروسافت با تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در خصوص نحوه جستجوی آن‌ها در Exchange Online ابزارهایی را برای کاهش زمان جست‌وجو در Exchange Server 2019 معرفی کرده است. این ابزارها در میل سرور مایکروسافت جستجو سریع‌ تر، پیشنهاد های جستجو بهتر، نتایج مرتبط و بهتر و Built-in search refiners را فراهم می‌کنند.

OWA و Email Attachments

exchange Server با استفاده از نسخه جدید OWA که در Exchange Server 2019 به Outlook on the Web تغییر کرده است. شما می‌ توانید به‌ راحتی از ویژگی دیدن و ویرایش کردن اسناد ضمیمه به‌ صورت همزمان استفاده کنید. همچنین آپلود اسناد در OneDrive و تغییر سطوح دسترسی نیز بسیار آسانتر شده است.

بهبودهای Storage در مایکروسافت Exchange 2019

کارایی (Extensible Storage Engine (ESE یا Exchange Database Engine بسیار بهبود یافته است و همچنین مایکروسافت دیگر پیشنهاد می‌کند که از فرمت ReFS Resilient File System به‌جای NTFS استفاده کنید.

دسترسی دستگاه‌های همراه در مایکروسافت Exchange 2019

با استفاده از پروتکل‌ های استفاده‌ شده در Exchange Server 2019 و همچنین Outlook on the Web شما می‌توانید به‌راحتی در هر دستگاهی از سیستم ایمیل خود استفاده کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوید. همچنین نرم‌افزار Outlook ازاین‌پس در Windows 10, IOS, Android قابل‌استفاده است تا کاربران بتوانند تجربه کاری بسیار خوبی با Outlook و  Exchange Server داشته باشند. از امکانات جدید Outlook می‌توان به  tabs for email reading 2 ، Windows 10 gestures ، Quick filter to find emails faster ،  Calendar improvements and more اشاره کرد. دیگر ویژگی اکسچنج سرور 2019

استفاده از پروتکل MAPI over HTTP به‌عنوان پروتکل پیش‌فرض

پروتکل پیش‌فرض به‌منظور ارتباط Outlook و  Exchange Server پروتکل MAPI over HTTP می‌باشد. البته شما می‌توانید جهت ارتباط با Outlook های قدیمی‌تر از Outlook Anywhere استفاده کنید. باید خاطرنشان شد که جهت استفاده از MAPI over HTTP باید حداقل از Outlook 2013 SP1 استفاده کنید.

بهبودهای زیرساخت‌های Hybrid در Exchange Server 2019

برخی از بهبودهای انجام‌شده در Exchange 2019 Server عبارت‌اند از: Secure mail routing, Unified address list, Free/Busy calendar sharing, Single OWA URL, Mailbox move, Unified message tracking, Cross-org MailTips, Multi-mailbox search

مایکروسافت درهرحال ثابت کرده است که محصولات خود را به‌گونه‌ای که کاربران خاسته‌اند طراحی کرده و در هر به‌روزرسانی ویژگی‌های بهتری را به آن‌ها اضافه می‌کند تا سازمان‌ها بتوانند با استفاده از این امکانات نیازهای خود را برطرف کنند. میل سرور Exchange 2019 بی‌شک یکی از پر قدرتمندترین و محبوب‌ترین میل سرورهای Enterprise می‌باشد.

اهمیت استفاده از سیستم میل در زیرساخت سازمان‌های بزرگ

امروزه تمامی مکاتبات سازمان با استفاده از پست الکترونیکی صورت می‌گیرد، و تمامی سازمان‌ها از سیستم‌های ایمیل استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان گفت که دیگر سازمان‌ها به سیستم‌های ایمیل و ارسال و دریافت نامه‌ها از طریق ایمیل وابسته شده‌اند و در صورت ایجاد خطا و یا مشکلی در سیستم میل خسارت‌های جبران‌ناپذیری به سازمان‌ها وارد خواهد شد. بنابراین انتخاب یک ایمیل سرور بسیار قوی ازجمله مهم‌ترین وظایف مدیران شبکه سازمان‌ها می‌باشد.

نیازهای اولیه سازمان‌های Enterprise از Exchange

نیازهای اصلی سازمان‌ها از ایمیل سرور پایداری، امنیت و قابلیت اطمینان بوده است. مایکروسافت با ارائه Exchange Server به‌عنوان راه‌کار اصلی ایمیل سیستم خود برای کاربران معرفی کرد. نحوه پاسخ‌گویی به نیازهای اصلی سازمان توسط Microsoft Exchange Server این‌گونه است که نیاز پایداری را با استفاده از Exchange Database Availability Groups برطرف کرده، نیاز امنیت را با استفاده از Exchange Edge Transport و نیاز قابلیت اطمینان را با استفاده از امکانات DLP در اکسچنج سرور به‌طور کامل برطرف کرده است.

اکسچنج On-Premise مشتق شده از Exchange Online

یکی از هوشمندانه‌ترین تصمیمات مایکروسافت این بوده که در نسخه اکسچنج سرور 2019 پیش از اینکه ویژگی‌ها و امکانات جدید را باعرضه نسخه On-Premise اکسچنج سرور به کاربران معرفی کند این ویژگی‌ها را در Exchange Online پیاده‌سازی کرده است. این کار توسط مایکروسافت باعث شده که برخی از مشکلات اعلام‌شده از سوی کاربران و یا مدیران زیرساخت Exchange Online پس از بررسی برطرف شود، همچنین برخی از ویژگی‌هایی که کاربران از آن‌ها راضی نبودند نیز حذف یا دست‌خوش تغییر شدند. با این کار علاوه بر اینکه پیاده‌سازی اکسچنج سرور در سازمان دیگر با مشکلات اولیه زیادی برخورد نخواهید کرد این نکته را توسط مایکروسافت می‌رساند که دیگر زمان ان رسیده که تمامی سازمان‌های بزرگ و Enterprise به زیرساخت‌های Cloud مهاجرت کنند.

معماری تک بلوکی اکسچنج سرور 2019

همچنین مایکروسافت در اقدام به تک بلوکی کردن زیرساخت اکسچنج سرور که از اکسچنج ۲۰۱۳ شروع کرده بود با ادغام Client Access Server Role در Mailbox Server به زیرساخت تک بلوکی خود تحقق بخشید. با تک بلوکی شدن ایمیل سرور اکسچنج پیاده‌سازی، به‌روزرسانی و مهاجرت به نسخه ۲۰۱۶ اکسچنج بسیار آسان‌تر شده و به همین دلیل این نسخه میل سرور مایکروسافت بسیاری از مدیران شبکه سازمان‌ها را ترغیب به راه‌اندازی اکسچنج ۲۰۱۶ در سازمان کرده است.

در پایان چرا اکسچنج سرور بهترین ایمیل سرور موجود می‌باشد؟

با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که ایمیل سرور اکسچنج در اختیار کاربران قرار می‌دهد چون DLP,DAG و ساده‌سازی زیرساخت Exchange Server ایمیل سرور مایکروسافت تبدیل به یک ایمیل سرور کاملاً Enterprise شده است. همچنین لقب بهترین ایمیل سرور را نیز به خود اختصاص داده و به انتخاب اول سازمان‌ها به‌منظور راه‌اندازی در زیرساخت شبکه سازمان مبدل شده است.

راه‌کار جامع سیستم میل مایکروسافت اکسچنج سرور برای سازمان‌ها

مایکروسافت با ارائه ایمیل سرور اکسچنج یک راه‌کار جامع برای مکاتبات سازمان‌ها عرضه کرد. با استفاده از ایمیل سرور مایکروسافت Exchange سازمان‌ها توانستند با استفاده از قابلیت Database Availability Groups به پایداری دست یابند و باقدرت گرفتن از امکانات Exchange Edge Transport امنیت را فراهم کرده و با استفاده از قابلیت‌هایی چون Data Loss Prevention به قابلیت اطمینان دست یابند.

پس جواب آیا مایکروسافت اکسچنج بهترین ایمیل سرور موجود است؟ چیست؟

با توجه به بررسی ویژگی‌های بالا و هزاران ویژگی که در اکسچنج سرور می‌باشد و بررسی آن‌ها از حوصله یک نوشته خارج است جواب سؤال آیا مایکروسافت اکسچنج بهترین ایمیل سرور موجود است؟ بله است. بله با توجه به ویژگی‌های فراوان Exchange Server این میل سرور که راه‌کار بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار می‌باشد بهترین میل سرور موجود برای استفاده در شرکت‌های بزرگ و Enterprise می‌باشد. حتی طراحی میل سرور Exchange به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید در سازمان‌های کوچک و متوسط از آن استفاده کنید.

بهبود ویژگی‌های File Collaboration

با توجه به اینکه کاربران با ارسال و دریافت ایمیل‌ها در داخل و همچنین به خارج از شرکت کارهای خود را پیش می‌برند و بسیاری از این ایمیل‌ها دارای فایل ضمیمه می‌باشند. ارسال و دریافت این حجم از فایل‌ها می‌تواند مشکلات فضای ذخیره‌سازی و همچنین پهنای باند برای سازمان‌ها ایجاد کند. مایکروسافت در Exchange Server 2016 با بهبود Collaboration این امکان را در اختیار کاربران قرار داده که به‌جای ضمیمه کردن تمام فایل لینک فایل موجود در OneDrive را وارد کرده و ایمیل خود را ارسال نمایند. با این امکان دیگر فایل‌ها به‌صورت لوکاس ذخیره نشده و موجب ذخیره حجم و پهنای باند خواهد شد.

ساده‌سازی زیرساخت ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج

مایکروسافت با ادغام Role هایی چون UM, CAS در Mailbox زیرساخت Exchange Server 2016 بسیار ساده کرده و تنها از دو رول Mailbox و Edge Transport برای Exchange 2016 استفاده کرده است. با ساده‌سازی زیرساخت، پیاده‌سازی و به‌روزرسانی زیرساخت Exchange Server 2016 بسیار ساده‌تر شده است. این امر سبب رضایت بسیاری از مدیران IT شده چراکه تا پیش‌ازاین برای بروز رسانی باید بسیار زمان گذاشته تا مراحل به‌روزرسانی را به ترتیب انجام دهند.

Faster Database Failover & Improved Site Resiliency

با استفاده از Database High Availability Group شما می‌توانید به‌راحتی از دست رفتن اطلاعات و یا Down Time در صورت بروز مشکلی جلوگیری کنید. با بهبود Site Resiliency در Exchange 2016 زمان بازیابی از یک سرور ازکارافتاده به یک سرور کاملاً آماده سرویس‌دهی بسیار کاهش‌یافته است.

مایکروسافت اکسچنج سرور 2019 و outlook 2022

بدون تردید ایمیل ویژگی کلیدی در بسیاری از سیستم‌های Messaging می‌باشد. همچنین Outlook Calendar از نسخه قبلی آن یعنی نرم‌افزار مایکروسافت appointment and meeting-scheduling بسیار بهتر بوده است. مایکروسافت تغییرات بسیار زیادی جهت بهبود عملکرد و رضایت کاربران اعمال کرده است. Exchange Server 2019 با Outlook بسیار یکپارچه‌شده‌اند و باهم با سازگاری کامل‌تری کار می‌کنند. Outlook on the Web کلاینت تحت وب Exchange 2019 می‌باشد که پشتیبانی کامل و در اختیار قرار دادن محیط کاربری بسیار زیبایی را در اختیار کاربران خود در تمام مرورگرهای موجود چون Mac OS X Safari, Firefox و Chrome فراهم کرده است. تغییرات بسیار مهم Outlook on The Web را کاربرانی که از نسخه‌های قبل به نسخه جدید به‌روزرسانی کرده‌اند بیشتر حس خواهند کرد. کلاینت‌های ایمیل بسیار هیجان‌انگیز می‌باشند، اما کاربران برای این‌که از تمامی امکانات Exchange Server 2019 استفاده کنند باید مفاهیم قبلی که جاافتاده که Messaging سیستم‌ها فقط برای ارسال و دریافت ایمیل و برنامه‌ریزی می‌باشند را دور انداخته و از امکانات دیگری چون Routing و همچنین Collaboration استفاده کنند.

eDiscovery در مایکروسافت اکسچنج سرور 2019

با استفاده از ویژگی جدید In-Place eDiscovery و eDiscovery Center شما امکان جست‌وجو داده‌ها بین Exchange, SharePoint, Skype for Business از طریق یک مرکز را خواهید داشت. همچنین شما می‌توانید از حذف ایمیل‌های حساس توسط کاربران جلوگیری کنید. سازمان‌ها می‌توانند ایمیل‌های مشکوک را شناسایی، نگه‌داری و تجزیه تحلیل کرده تا در مواقع لازم از این ایمیل‌ها استفاده کنند. این ویژگی در سازمان‌هایی که دارای سیاست‌ها و قانون‌های خاص خود هستند بسیار مناسب می‌باشد. با استفاده از eDiscovery هزینه‌های نیازهای مدیریتی پیچیده را کاهش داده و شمارا برای اتفاقات ناگهانی آماده می‌کند.

مایکروسافت طی سالیانه گذشته از زمان ارائه exchange ثابت کرده است که همیشه به فکر کاربران خود بوده و با به‌روزرسانی هر نسخه امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داده که این امکانات همگی مهندسی‌شده تا نیازهای سازمان‌ها را از یک میل سرویس به‌طور کامل و حتی فراتر برطرف کند.

کاهش زمان مدیریت سیستم میل بدون کاهش کنترل

هنگام معرفی فناوری‌های جدید مدت‌زمانی طول خواهد کشید تا با تفاوت‌ها کوچک و ظریف این تکنولوژی‌ها آشنا شویم. همچنین به‌منظور مدیریت این سیستم جدید شما به یک محل متمرکز نیاز خواهید داشت. با EAC شما دیگر نیازی به RDP نخواهید داشت. Exchange Administrative Center جایگزین Exchange Control Manager شده است. استفاده از GUI بسیار آسان‌تر خواهد بود، اما به‌منظور مدیریت Exchange از همه‌جا شما باید ECM را همه‌جا نصب می‌کردید. EAC یک محیط تحت وب بوده و شبیه ECP می‌باشد. با استفاده از EAC شما می‌توانید بسیاری از امکانات Exchange چون DLP, Apps for Outlook و همچنین Site Mailboxes را به‌راحتی مدیریت کنید. EAC یک محیط واحد و تحت وب در اختیار کاربران قرار می‌دهد که استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد. همچنین با استفاده از امکان بسیار خوب RBAC شما می‌توانید به گروه Help Desk و یا افراد دارای تخصص‌های IT سطوح دسترسی دهید که برخی از نیازهای کاربران را برطرف کرده بدون اینکه شما به‌طور مستقیم درگیر مشکلات شوید. با توجه به این امکانات بسیار خوب که مایکروسافت در Exchange Server 2019 اضافه کرده است شما می‌توانید به‌راحتی زیرساخت Exchange خود را مدیریت کرده و به فکر جلو بردن کسب‌وکار خود باشید.

 

مخاطبین در ایمیل سرور مایکروسافت اکسچنج 2019

رونق کسب و کارها بسیار به نحوه ارتباط و همچنین تعداد مخاطبان کاربران و کارمندان بستگی دارد. کاربران بسیار متکی به مخاطبین خود هستند، امروزه یکی از مهمترین اطلاعات یک سازمان لیست مخاطبین آن سازمان می باشد که جز اطلاعات حساس و حتی در برخی از حوزه ها حیاتی محسوب می شود. با Exchange Server 2019 کاربران توانایی تجمیع مخاطبین خود از شبکه های دیگر را دارند به منظور نگهداری این اطلاعات حساس در یک مکان و دسترسی به انها از طریق یک Interface. Exchange همچنین این امکان را میدهد که به منظور جلوگیری از دوگانگی مخاطبان را از شبکه های دیگر پیدا کرده و اطلاعات آن را در یک مخاطب ذخیره می کند.

همان طور که در نوشته های قبل ویژگی های Exchange Server 2019 را بررسی کردیم این میل سرور سازمانی ویژگی های بسیار زیادی را دارد که می تواند در اختیار سازمان های کوچک و بزرگ قرار دهد.

حفاظت از داده های سازمان با اکسچنج سرور

مایکروسافت اکسچنج سرور به شما کمک می‌کند تا ارتباطات کسب‌وکار و اطلاعات حساس را محافظت می‌کند، از قوانین داخلی و نظارتی را ساده‌سازی می‌کند. ابزارهای دفاعی موجود در Exchange که ارتباطات شمارا در مقابل ویروس‌ها، هرزنامه‌ها و حمله‌های phishing محافظت می‌کنند. ویژگی‌های Data Loss Prevention امکان شناسایی، مانیتورینگ و محافظت از داده‌های حساس از طریق تجزیه‌وتحلیل‌های عمیق را ایجاد می‌کند همچنین policy های Outlook که این امکان را می‌دهد که قبل از ارسال ایمیل‌های حساس کاربران را از قوانین باخبر می‌کند. کاربران شما می‌توانند In-Place eDiscovery رابین Exchange, SharePoint, Skype for Business از طریق یک مرکز eDiscovery اجرا کنند تا به شناسایی، نگه‌داری و تحلیل داده‌های سازمان شما بپردازند. داده‌ها همیشه در یک منبع بوده بنابراین هیچ‌گاه نیاز به مدیریت محل‌های ذخیره‌سازی جدا داده‌ها نخواهد بود.

exchange server, it services, microsoft, network support, مایکروسافت
قابلیت های اکسچنج سرور
مزیت های مجازی سازی
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds