نکات مهم در انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه

نکات مهم در انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه
آنچه در این مقاله می‌بینید

دسته بندی

پشتیبانی شبکه

تهیه شده در

شرکت ترند پرند

مدت زمان ویدئو

–:–

زمان تقریبی مطالعه مقاله

10 دقیقه

اگر به دنبال یک پیمانکار شبکه حرفه ای می گردید باید نکات مهمی را توجه کنید. چرا که پشتیبانی شبکه یک امر بسیار مهم و حیاتی است و کسب و کار شما امروزه به تداوم اتصال شما به شبکه جهانی اینترنت وابسته شده است. اگر برای مدت کوتاهی دسترسی شما به اینترنت و ابزار های ان مختل شود، مشکلات زیادی برای شرکت و سازمان شما ایجاد خواهد شد. بنابراین باید دقت کنید که نکات مهم در انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه کدام نکات هستند و بر اساس آن ها اقدام به انتخاب کنید. چرا که کسب و کار شما نیاز به یک شبکه پایدار دارد.

نکات مهم در انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه

اگر شما به دنبال یک شرکت پشتیبان شبکه میگردید تا زیرساخت شبکه خود برون سپاری کنید باید نکات مهم در انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه را بدانید.

سابقه فعالیت شرکت پشتیبان شبکه

تجربه یکی از مهمترین موارد در پشتیبانی شبه می باشد. به هیچ عنوان نمی توان گفت که علم می تواند جای تجربه نداشته را بگیرد. این تجربه است که به شما این امکان را میدهد که در شرایط مختلف کار درست را انجام دهید. برای برون سپاری پشتیبانی شبکه به سراغ شرکت های با تجربه بروید. دقت کنید برون سپاری زیرساخت شبکه امری مهم است پس کمی وقت بگذارید و شرکت های مختلف را مورد بررسی قرار داده و تجربه آن ها را از طریق یک جست و جو ساده و یا چند تلفن به مشتری های آن ها مورد بررسی قرار بدهید.

تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه

قیمت های متنوع نشان از بسته های خدماتی متنوع نیز می باشد. شما در طول قرارداد با پیمانکار نیاز به انواع مختلف خدمات خواهید داشت. این امکان وجود دارد که شما فقط نیاز به خدمات غیر حضوری داشته باشید، یا نه نیاز به خدمات حضوری و غیر حضوری داشته باشید. در خصوص ارائه خدمات به صورت تمام وقت یا پاره وقت بودن تحتقیق کنید، هر کدام از این موارد می تواند نوعی از نیاز شما به پیمانکار پشتیبانی شبکه باشد. داشتن تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه متنوع می تواند گزینه های مناسب تری را بر اساس نیاز های شما طرح کند.

تنوع مشتریان در هنگام انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه

اگر شما یک شرکت بزرگ با چندین شعبه در سراسر کشود و حتی خارج از کشور هستید، شک نکنید که یک شرکت پشتیبان شبکه که تمامی مشتریان آن ها شرکت هایی با کمتر از ده کامپیوتر بوده نمی تواند پاسخ گوی نیاز های شما باشد. برعکس این موضوع هم می تواند اتفاق بیفتد در صورتی که پیمانکار پشتیبان شبکه فقط به شرکت های بزرگ خدمت داده است آنقدر سرش شلوغ است که توانایی پاسخ گویی به نیاز های شرکت شما با چند کامپیوتر را ندارد. تا آنجا که می توانید با شرکت هایی کار کنید که انواع مختلف مشتری ها را داشته اند و انعطافپذیری لازم برای کارکردن با کسب و کار ها و شرک های گوناگون را دارند.

تعداد مشتریان قبلی پیمانکار پشتیبانی شبکه

مشتریان بیشتر و مشتریان بزرگتر یک اعتبار برای شرکت پشتیبان شبکه می باشد. اما شما نباید در هنگام انتخاب شرکت تنها به لوگو شرکت هایی که در صفحه اول وب سایت زده شده است بسنده کنید. باید از شرکت درخواست کنید که ترتیب تماس و ارتباط گیری شما با شرکت هایی که کار کرده اند را بدهد. در صورتی که به این کار تن نداند به احتمال بسیار بالا لوگو هایی که در صفحه اول زده اند فیک می باشد و یا این که شرکت ها از خدمات پیمانکار راضی نبودند.

تنوع کسب و کار مشتریان یک شرکت پشتیبانی شبکه

کسب و کار ها و شرکت های مختلف دغدغه های گوناگون دارند. به این موضوع دقت کنید که پیمانکاری که قصد انتخاب آن را دارید با شرکت های مختلف در حوزه های مختلف کار کرده باشد. چرا که به عنوان مثال یک شرکت توزیع ارتباط با شعبه های مختلف برایش اهمیت دارد اما یک شرکت معمولی و بازرگانی امنیت اطلاعات و مشتریانش برایش اهمیت دارد. پیمانکار شبکه اگر در حوزه فعالیت شما مشتری داشت که بسیار عالی اگر هم نداشت این موضوع را بررسی کنید که از حوزه های کاری مختلف پشتیبانی شبکه داشته باشد چرا که در این صورت تجربه کافی برای مواجه با اتفاق های گوناگون را دارد.

تنوع در بستن قرار داد و همچنین تنوع سرویس های مورد پشتیبانی

باید دقت کنید که بر اساس نیاز شما پیمانکار انعطافپذیری لازم را داشته باشد. اصولا قرار داده ها یا حضوری هستند یا غیر حضوری و یا ترکیب این دو. پیمانکار پشتیبان شبکه باید توانایی بستن قرارداد به هر سه شکل را داشته باشد در غیر این صورت ممکن است هزینه های سرباری برای شرکت شما ایجاد شود.

همچنین پیمانکار پشتیبان شبکه باید توانایی سرویس دهی و پشتیبان دهی سرویس های مختلف را داشته باشد. چرا که شرکت شما شامل سرویس های بسیاری از اکتیو دایرکتوری و File Share تا VDI و ایمیل سازمانی است. بنابراین باید بتواند نیاز های شما را برطرف سازد.

تعداد کارشناسان پشتیبان شبکه شرکت پیمانکار

در خصوص کارشناسان پشتیبان شبکه شرکت پیمانکار باید به دو مورد توجه کنید، تعداد کارشناسان و همچنین عملکرد آن ها. چرا که تعداد متعدد کارشناسان شبکه می تواند این موضوع را به شما برساند که در زمینه های مختلف کارشناسان مختلف وجود دارد و در صورت بروز مشکل حداقل یک کارشناس می باشد که توانایی رفع آن را داشته باشد.

در این مقاله آموزشی به نکات مهم در انتخاب پیمانکار پشتیبانی شبکه پرداخته شد.

!برای گرفتن لیست قیمت خدمات پشتیبانی شبکه با ما در تماس باشید!

it services, network support, شبکه
هزینه خدمات پشتیبانی شبکه
خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار را از چه شرکت هایی دریافت کنیم
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up

This will close in 0 seconds

This will close in 0 seconds